MFS vårterminen 2016

Igår fick vi följande besked från Universitets- och högskolerådet (där vi som institution ansöker om MFS stipendier att dela ut):

”Universitets- och högskolerådet har ännu inte någon tilldelad budget från Sida för 2016. Tilldelningsbeslut inom Minor Field Studies (MFS) kommer därför fortsatt att vara fördröjda.

Vi beklagar självfallet situationen och återkommer så snart mer information finns tillgänglig.”

Tyvärr innebär det alltså att vi fortfarande inte kan gå ut med en utlysning av MFS stipendier då vi måste få besked på om och hur många stipendier vi har tilldelats. Vi hoppas få mer information snart och lägger upp ny information på hemsidan så snart vi vet. Vi beklagar verkligen detta men kan tyvärr inte påverka processen.